I. Postanowienia ogólne
Celem niniejszej Polityki Prywatności jest określenie działań podejmowanych przez Administratora w zakresie ochrony danych osobowych przetwarzanych, w tym zbieranych za pośrednictwem strony internetowej basenkijowska.pl
Dane osobowe to wszelkie informacje, które mogą Cię identyfikować, na przykład Twoje imię i nazwisko, numer telefonu i adres poczty elektronicznej przekazywane przez Ciebie w trakcie korzystania z serwisu internetowego. Kiedy w poniższym dokumencie odwołujemy się do terminu „przetwarzać” albo „przetwarzanie”, mamy na myśli wszelkie czynności i operacje wykonywane na Twoich danych osobowych (np. ich przechowywanie czy analizowanie na potrzeby świadczenia Ci usług).
Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
II. Administrator
Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa z Oddziałami Sportowymi nr 5 im. Polskich Olimpijczyków, al. Kijowska 8 30-079 Kraków, adres email: sp5@mjo.krakow.pl, 12 636 70 93. Dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji usług świadczonych przez naszą placówkę.
Użytkownikiem jest osoba korzystająca z serwisu internetowego.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Marlena Dyrek, ul. Sarego 4, 31-048 Kraków, inspektor1@mjo.krakow.pl
III. Pozyskiwanie danych osobowych
Administrator w ramach serwisu internetowego pozyskuje informacje o Użytkownikach w następujący sposób: poprzez dobrowolnie wprowadzone przez Użytkownika informacji lub poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. “ciasteczek”).
Administrator zapewnia, że zbierane dane są przetwarzane w sposób zgodny z prawem, dla zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami.
IV. Cele przetwarzania danych osobowych oraz okres przetwarzania
Dane osobowe użytkowników naszej strony internetowej przetwarzane są w następujących celach:
- Informowanie o wydarzeniach i działalności szkoły - podstawą prawną jest realizacja zadań w interesie publicznym oraz prawnie uzasadniony interes administratora polegający na promocji działalności szkoły (art. 6 ust. 1 lit. e i f RODO)
- Prowadzenie statystyk dotyczących korzystania z serwisu w celu jego usprawnienia - podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
- Obsługa zapytań przesyłanych za pośrednictwem formularza kontaktowego (jeśli taki występuje) - podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na zapewnieniu kontaktu z użytkownikami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
Dane gromadzone na temat Użytkowników:
Serwis gromadzi następujące dane Użytkowników odwiedzających serwis:
– adres IP urządzenia Użytkownika;
– informacje o odwiedzonych stronach serwisu;
– czas nadejścia zapytania od użytkownika do serwera;
– czas wysłania użytkownikowi odpowiedzi przez serwer;
– nazwę urządzenia użytkownika;
– informacje o błędach;
– adres URL strony, z której użytkownik trafił do serwisu (tylko w przypadku wejścia do serwisu poprzez link bezpośredni);
– informacje o konfiguracji przeglądarki użytkownika i zainstalowanych w niej wtyczkach;
– informacje o niektórych parametrach systemu operacyjnego użytkownika (m.in. nazwa i wersja systemu);
Serwis nie stosuje profilowania.
Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a po tym czasie przez okres wymagany przez przepisy prawa lub do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń
V. Hosting
Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: Deployed sp. z o.o., Juliusza Lea 114, 30-133 Kraków
VI. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystywania danych
Dane osobowe użytkowników mogą być powierzane przez Administrator do przetwarzania kategoriom podmiotów, z którymi Administrator współpracuje na podstawie odrębnych umów, tj. firma hostingowa, firmy świadczące wsparcie techniczne informatycznych. Dane osobowe mogą być także udostępnione: odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie odpowiednich przepisów prawa. W celu zrealizowania żądania należy kontaktować się z Administratorem w sposób wskazany w pkt II.
Przysługujące uprawnienia osobom fizycznym, których dane osobowe dotyczą:
- Żądanie uzyskania dostępu do swoich danych osobowych,
- Żądanie sprostowania, ograniczenia lub usuwania danych osobowych,
- Żądanie przeniesienia swoich danych osobowych
- Wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, opartego na art. 6 ust 1 lit f RODO
- Żądania wycofania zgody. W przypadku, gdy dane są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody, osoba fizyczna ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.
VII. Pliki cookies
Pliki Cookies – są to krótkie pliki tekstowe stanowiące dane informatyczne, służące do przeglądania zawartości Strony, które przechowywane są na urządzeniu ostatecznym (np. komputerze) Użytkownika.
Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
a) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
b) utrzymanie sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła;
c) określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
W ramach serwisu internetowego stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
Użytkownik w każdym czasie może dokonać zmiany ustawień przeglądarki, jednakże każda przeglądarka ma swój sposób zmiany ustawień w zakładce „Narzędzia” lub „Prywatność”.
VIII. Logi serwera
Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
a) czas nadejścia zapytania,
b) czas wysłania odpowiedzi,
c) nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
d) informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
e) adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
f) informacje o przeglądarce użytkownika,
g) Informacje o adresie IP.
Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony, są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.